צה"ל ממשיך לחקור 'אירועים חריגים' במבצע 'צוק איתן'

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל ממשיך לחקור 'אירועים חריגים' במבצע 'צוק איתן'
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרקליט הצבאי הראשי אלוף דני עפרוני הורה אמש (מוצ"ש) על הרחבת החקירה בשורת מקרים שאירעו במהלך מבצע "צוק איתן", שבהם נהרגו 56 פלסטינים.

    הרמטכ"ל רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, הורה, בעיצומו של מבצע "צוק איתן", כי מנגנון בירור מטכ"לי, בראשות אלוף, יבחן אירועים חריגים שאירעו במהלך המבצע. המשימה של מנגנון הבירור המטכ"לי היא איסוף נתונים וחומרים רלוונטיים, ובירור עובדות לגבי אירועים חריגים שאירעו במהלך המבצע. זאת, על מנת לספק לפצ"ר מידע מלא ככל הניתן שיאפשר לו להחליט אם יש בסיס לפתוח בחקירה פלילית, וכן לצורך הפקת לקחים מבצעיים ומתן המלצות שיסייעו למנוע אירועים חריגים בעתיד.

    עד כה, בחנה הפרקליטות הצבאית באופן ראשוני תלונות ודיווחים ביחס למעלה מ-100 אירועים. טענות ביחס לאירועים נוספים עודן בבחינה.

    כ-50 אירועים כבר נבחנו והופנו לפצ"ר לשם קבלת החלטה. מתוך אירועים אלו, בחמישה אירועים הוחלט על-ידי הפצ"ר על פתיחה בחקירה פלילית. ביחס  לתשעה אירועים החליט הפצ"ר על סיום הטיפול באירוע ללא פתיחה בחקירה פלילית, לאחר שעיין בממצאים ובחומרים שנאספו על ידי המנגנון ולא מצא שיש בפעילותם של כוחות צה"ל המעורבים כדי לעורר חשד סביר לביצוע עבירה פלילית.

    לצד זאת, בחלק ממקרים אלו מצא הפצ"ר לנכון להמליץ על הפקת לקחים מבצעיים שונים. במקרים מסוימים שנסגרו נמצא כי לא זוהתה מעורבות כלשהי של כוחות צה"ל באירוע. 11 אירועים שנבחנו על-ידי מנגנון הבירור המטכ"לי הוחזרו אליו לשם השלמת בדיקה. עשרות מקרים נוספים מצויים בשלבי בדיקה על-ידי המנגנון וממצאיהם צפויים להתקבל בהמשך.



    0 תגובות